Tamme fugler drømmer,mens ville fugler flyr

torsdag, april 02, 2009





Da jeg var yngre, veide jeg noen kilo mindre. Jeg behøvde aldri å holde magen inne når jeg hadde på meg en stram kjole.

Men nå når jeg er blitt eldre, har kroppen min gjort seg fri.

Det finnes en form for elastisk komfort der hvor midjen en gang var.
De italienske skoene må være to nummer større, hvis jeg da i det hele tatt kan få føttene inn i dem, og skrittet på strømpebuksene sitter altfor ofte nede ved knærne. Men jeg har også lært, at det betyr ikke noe hva som skjer, eller hvor vanskelig alt føles i dag; Livet går videre og i morgen blir en bedre dag.

Jeg har lært, at det sier mye om et menneske hvordan han/hun håndterer disse tre tingene:
En regnværsdag, mistet bagasje og sammenfiltrede juletrekjeder.

Jeg har lært at uansett hvilket forhold du har til dine foreldre, så vil du savne dem når de ikke er her mer.
Jeg har lært at det å skaffe seg penger og ting, ikke er det samme som å skape seg et liv.

Jeg har lært at livet av og til gir deg en sjanse til.
Jeg har lært at man ikke kan gå gjennom livet med en baseballhanske på begge hender. Av og til skal man også kaste ballen tilbake. Jeg har lært at når jeg beslutter noe direkte fra hjertet, så har jeg for det meste også truffet den riktige beslutningen.

Jeg har lært at selv om jeg er såret, behøver jeg ikke såre andre.
Jeg har lært at man hver dag skal rekke sin hånd ut til noen. Alle behøver en varm tanke eller et vennlig klapp på skulderen. Jeg har lært at jeg stadig har mye å lære.

Jeg har lært at mennesker vil glemme hva du har sagt og ting du har gjort, men de vil aldri glemme hva du fikk dem til å føle.




2 kommentarer:

  1. Vakkert... Og det fineste er at vi skal lære enda mer før vi er ferdige med det ;-)

    SvarSlett
  2. kjempe koselig blogg du har :)
    denne skal jeg følge med på !
    Håper du tar en titt i bloggen min også villavanilje.blogspot.com

    SvarSlett