Tamme fugler drømmer,mens ville fugler flyr

lørdag, april 04, 2009

Hjemturen fra h........MEN vi er hjemme!

Fyttirakkernpokker for en heisatur hjem! Men først litt om gårsdagens formiddag!

Vi gikk bort på sykehuset etter at vi hadde sjekket ut av rommet osv, idag SKULLE vi hjem! ;) Der var det bare å vente på at lillegull skulle sovne, slik at de kunne ta lungefunksjonstesten igjen. De siste testene de tok av lungene viste at det er mye slim nedi der, og at de ikke fungerer optimalt. Defor ville de ta en ny, for å kunne fastslå om vi virkelig kunne dra hjem. Men lille mannen har tydeligvis skjønt det der med soving og tester, for han skulle virkelig ikke sove... Vi prøvde mat, ren bleie, vugging over brosteiner, synging, heisturer osv osv, men neida, ingenting ville bite på Ole Lukkeøye...

Det endte med at vi tok en samtale med legen slik at vi hvertfall var klar til å dra. Vi måtte rekke bussen som skulle gå ti over halv to, og klokka var nå tolv... Og jeg var litt interessert i å rekke å spise lunsj, siden vi ikke var fremme i Sandnessjøen før halv åtte ( hadde det bare vært så vel...).
Vi hadde en lang samtale med legen, og ble kanskje litt klokere på hva som er planen fremover. Hun mente at vi burde ta en tur til sykehuset i Bodø hvis han ikke ble bedre over helgen, men det skal fastlegen hans vurdere på mandag. Ellers skal vi ned til Oslo igjen i juni/juli, for ny lungefunksjon, bronkoskopi, ct, gastroskopi og en test til som jeg ikke helt husker hva heter. Så det blir spennende å se om det er noe bedring, men det håper vi jo!

Vi rakk en kjapp lunsj før vi gikk til bussen. Der satt Imre og titta på biler til øynene seg igjen av seg selv. Hmmm, litt seint, men greit at han fikk sove litt. Kom oss på flyet til Bodø, og Imre var i storslag. Ble litt ventetid i Bodø, flyet var en halvtime forsinka. Men lillemann, som forøvrig var heeeeeelt våken, fikk spist litt osv, så det var egentlig helt greit. Vi var jo snart hjemme, og da kunne han sove i sin egen seng. ( Så feil kan man da altså ta...)

Flyet letta fra Bodø, og jeg kjente sommerfugler i magen etter å se gulleveppene mine igjen, jeg visste at de sto på flyplassen og venta på oss, og det skulle bli så godt! Kjente at flyet gikk nedover, så at landingshjula gikk ut, sommerfuglene bobla rundt der, og jeg gleda meg til å klemme og kose, spise og ikke minst, legge Imre og meg selv i våre egne senger! Men hva skjer? Jo, flyet går oppover igjen??? Er det mulig da? Joda, det var sånn tåke at de måtte prøve en annen landingsvinkel. Det går sikkert bra, tenkte jeg... Positivitet er noe dritt jeg skal slutte med! Vi landa ikke denne gangen heller... Vi fortsatte mot Brønnøysund, men fikk beskjed om at det var ikke mye bedre vær der... Like greit, tenkte jeg... Det er jo bedre å komme til Trondheim, da kan vi overnatte der og så ta fly imorgen tidlig tidlig. Det er tross alt bedre enn buss i flerfoldige timer... Men neida, vi landa i Br sund. Lillemann begynte å bli tett, og jeg så med gru på busstur med forstøverapparat og en grinete unge. Det ble satt opp skyssbåt istedet, vi var 16 stk som skulle til Sandnessjøen. 2 timer på båt seinere sto vi på kaia i Sandnessjøen og fikk klemme på storesøster. Storebror lå hjemme på fanget til bestemor og sov, han hadde gleda seg sånn at han sovna av utmattelse tilslutt...:)

Klokka halv to i natt var Imre klar for senga etter grøt, melk og medisiner. Seinkveld, kalles det! ;)

Idag er det full fart med vasking av klær, vask av hus og ikke minst, nyte å ha alle ungene rundt meg! Kristoffer kom hjem fra bytur med besteforeldrene istad med blomster og kort til mamman sin, DET varma det!!:) Nå skal jeg steke lapper til de, det var ønskematen idag:)

Nyt lørdagen folkens, nyt hverandre, det skal vi! Hele familien samlet igjen!:)

Og flickor: Jeg har åpent hus på mandag for de av dere som ikke har reist på påskeferie! Fra 11!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar