Tamme fugler drømmer,mens ville fugler flyr

lørdag, april 04, 2009

Nostalgi, mammas gullprins og sølvpuss ;)

Det er noe drit å kjede seg på en lørdag, så jeg satte like så godt igang med litt mer sølvpuss av noen vakre lysestaker jeg har etter mamma. De har stått i esker siden mamma flytta fra Larkollen, så de trengte en runde med sølvpusskluten. Men så vakre de ble!




Det er alltid koselig med besøk, og idag kom Wiggo og Gunvor en tur. De lufta hundene fra torsdag til igår, og det var utrolig kjekt! Det er så godt at de ikke blir redde av våre firbeinte som blir så uhorvelig glade når de ser folk! Ekstremt dårlig egnet som vakthunder, tror jeg... hehe.

Etter å ha sett litt på hylla jeg malte på kjøkkenet fant jeg ut at jeg måtte bytte ut litt. Koppene mine, som jeg har fått av bestemødrene mine, den ene koppen med snill pike på fikk jeg til dåpen, den andre minikoppen var min mormors, og hun hadde hatt den fra hun var liten. Koselig å ha de fremme :)





Pappa sin taterkniv har også fått plass i hylla. Det er ganske ironisk at min far, som ikke visste at jeg var tater, hadde en taterkniv laget på ekte vis. Skjebnen spiller oss ofte et puss :)Og nå ligger kniven her som et bevis på akkurat det. Etter min kjære kjære pappa, og min kulturarv.





Skrev tidligere idag om at Kristoffer kom hjem med blomster og kort til sin mor. Her er det:)










Fant et nydelig bilde av Kaja i en gammel gammel sølvramme. Pusset den litt, og så fikk den plass på min gamle peishylle:)


Titta litt rundt om kring, akkurat som om jeg oppdagen heimen min på nytt idag;) Fant mammas gamle utklippsbøker, og blir stadig like fascinert av de. de klippet ut bilder av sine idoler fra blader, og limte de inn i sine egne bøker. Tenker på hva ungdommen idag gjør, klipper bilder ut fra nett, og "limer" de inn på mac'en sin. Times are changing....






Jeg liker best "gamlemåten"....





Ha en fortreffelig kveld, og legg gjerne igjen et spor!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar