Tamme fugler drømmer,mens ville fugler flyr

fredag, mars 20, 2009

En gammel manns bønn...


Velsignet er du hvis du forstår at hendene mine skjelver,og at føttene mine er langsomme.


Velsignet er du hvis du tenker på at ørene mine ikke hører godt mer,og at jeg ikke lenger forstår alt.


Velsignet er du hvis du vet at øynene mine ikke ser så godt mer,hvis du ikke blir sint på meg når jeg mister den peneste koppen,eller at jeg - jeg vet ikke for hvilken gang - forteller det samme.


Velsignet er du hvis du smiler til meg og spør etter mine ungdomsdager.Velsignet er du hvis du omgås meg forsiktig og vennligog forstår mine stille tårer og lar meg føle at jeg er avholdt.


Velsignet er du hvis du blir litt lenger hos meg når det er mørkt overalt,og hvis du holder meg litt i hånden når jeg er alene i natten, dødens natt.


Velsignet er du, og jeg skal tenne på stjernene for deg når jeg er i himmelen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar